Kiedy w swój excelowy planner wpisywałam różne ważne święta w oko wpadły mi też takie mniej ważne - śmieszne albo przyjemne. Zadziwiające ile w ciągu roku pojawia się np. Dni Przytulania albo że istnieje odgórnie narzucony Dzień bez stanika ( i nie, nie jest to każda sobota kiedy zaszywamy się w domu).
Powyższe pominęłam, ale spisałam sobie takie, które miło było by obchodzić. Może nie w jakiś szczególnie wydumany sposób, raczej banalnie, choć w myśli, że w tym samym czasie świętuje tak więcej osób jest coś pocieszającego.

Z pizza w naszym domu jest tak, że pojawia się zazwyczaj z jakimś panem na skuterku. Czeladź nie obfituje w knajpy oferujące dobre jedzenie na dowóz, więc jeśli bardzo się nam już nie chce wtedy w domu zjawia się ona. Królowa ludzi zbyt zmęczonych żeby gotować. Jemy, mamy nawet swoje ulubione, ale głowy nie urywa.

Dzisiaj zatem próba zrobienia czegoś bardziej smakowitego.

pizza bianca - ziemniaki, ser brie, szalotka i rozmaryn

Na pierwszy plan poszła Bianca według przepisu Karoliny ze Zmysłów w Kuchni. Po przepis odeślę Was bezpośrednio do niej, bo nie zmieniłam w nim ani grama, więc żadna moja zasługa.
Polecam przygotowanie również sosu czosnkowego, bo bez niego - mimo użycia zdrowej ilości przypraw wydawała się nieco mdła. Płaska w smaku, ale żebyśmy się dobrze zrozumieli, nadal warta i produkcji i konsumpcji. Tylko z sosem :D

Drugą porcję ciasta wykorzystałam na pizzę z gruszkami, oliwkami i szałwią.

pizza z gruszkami, oliwkami i szałwią

Print Friendly and PDF

- porcja ciasta według Twojego ulubionego przepisu
- małą garść czarnych oliwek (w oryginale peklowane na sucho)
- ząbek czosnku (dałam 3)
- 2 twarde gruszki
- szklanka tartego parmezanu
- kilka listków świeżej szałwi
- oliwa

Rozgrzać piekarnik do 190 st Celciusza.
Obrać i zmiażdżyć czosnek, zalać oliwą i wymieszać, a potem posmarować nią rozwałkowane ciasto.
Rozłożyć na wierzchu pokrojoną w cienkie plastry gruszkę, a to plasterki oliwek i szałwię. Całość posypać parmezanem i piec około 15 min aż będzie złota i chrupiąca.

Oryginalny przepis wg SF Girl by Bay


Na sali mamy więcej wielbicieli amerykańskiej, na grubym cieście i z masą dodatków czy cieniutkiej jak maca włoskiej ? Powyższe trafiły w gust ?


Leave a Reply

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.